Program 2020

Håll gärna utkik på Naturskyddsföreningens rikshemsida som erbjuder en hel del intressanta distanskurser och nätbaserade event, det finns alltid något sätt att engagera sig i miljöfrågor!

Nybörjaraktivism på nätet

Familjetips på aktiviteter i naturen

September – Tävling för barn!

Har du lust att måla en kråka? I luften. I ett bo. Ute i naturen. Hur du vill, helt enkelt! Då ska du delta i Lilla Kråkans och Arvika Naturskyddsförenings tävling som avslutas den 3 oktober 2020 – det är nämligen Lilla Kråkans födelsedag. Den tänkte vi fira med många bilder på – just det, en kråka!
Alla ni barn som lämnar in en bild i butiken Lilla Kråkan får en liten (ekologisk) överraskning.

Vinnaren som utses tillsammans med Lilla Kråkan får något extra roligt, och hennes eller hans bild hängs upp i butiken. Men alla bidrag kommer att visas!
Nu då – fram med pennorna, vattenfärger eller vad du vill, och sen snabbt in med resultatet på Lilla Kråkan.

Vill du hellre det kan du så klart skicka din bild med snigelpost (Hantverksgatan 11, 67131 Arvika). Vi ser mycket framemot många roliga, fina skapelser. Varmt välkommen och lycka till!

September – Svamputflykt

Välkommen till en svamp- och naturvandring i Vassvika onsdagen den 16 sept.

Vi startar kl 17.30 med medhavd kvällsfika vid Vassvikastugan innan vi ser vad vi hittar av svamp och annan intressant växtlighet.
Ledare: Henrik Larsson och Ann-Christin Karlsson.
Ett samarrangemang med Arvikabygdens naturskyddsförening och Friluftsfrämjandet.
Även icke-medlemmar är välkomna!

September – Fältkurs

Plats: Återkommer
Tid: Återkommer

Fältkurs Signalarter som indikatorer för höga naturvärden med Sebastian Kirppu. Organiserad av vår Skogsgrupp. Mer information kommer på hemsida och Facebook.